Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2012

3 ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

Η ΑΝΘΙΣΜΕΝΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ
 
Μυγδαλίτσα, μυγδαλιά
πώς μαράθηκαν οι ανθοί σου;
Έλα, ιδές την, κοπελλιά
και ριζώσου στην αυλή σου!

Με κλεισμένα τα μπουμπούκια
μια μικρούλα κερασιά
 κάποια μέρα του Φλεβάρη
λέει στην αμυγδαλιά:

“Γιατί βιάστηκες ν΄ανθίσεις
όμορφή μου Αμυγδαλιά;
Δεν κρυώνεις, δεν παγώνεις
δε φοβάσαι το χιονιά;”

 “Τον φοβάμαι η καημένη
σαν φυσάει δυνατά
και τα άσπρα μου λουλούδια
τα παγώνει, τα μαδά.

Μα ανθίζω για να δώσω
στα μελίσσια που πονώ,
λίγο μέλι η καημένη
και τον πόνο μου ξεχνώ”.
**********


Η ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

Μια μικρή αμυγδαλιά
που δεν πίστευε τη μοίρα,
έβγαλε στην αντηλιά
τους ανθούς της κι είδε γύρα.

Στου βουνού την κορυφή
βλέπει το έλατο, ζηλεύει,
να ξεριζωθεί ποθεί
και κοντά του εκεί ν΄ ανέβει.

Το ΄νοιωσε ο Βοριάς : “Εγώ,
μυγδαλιά μου, να συντράμω
το μεγάλο σου σκοπό!”
είπε και τη ρίχνει χάμω.

(Γ. Αθανά)


*************

Η ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ
Μες στον κήπο δες πως ξεπροβάλλει
με τα ωραία και ανθισμένα της κλαδιά
η αμυγδαλιά μας που και πάλι
την λεπτή σκορπίζει ευωδιά.

Μυγδαλιά μου, μυγδαλιά μου,
άκουμε και μέ να ζήσεις!
Τί εβιάστηκες ν΄ανθίσεις;
Δε φοβάσαι το χιονιά;

Άκου εμένα που ΄χω χρόνια!
Μα η καλή μας μυγδαλιά
εστολίστηκε διπλά
με λουλούδια και με χιόνια.

Πάντα πρώτη αυτή ανθίζει
να μας θυμίζει πως φθάνει η άνοιξη γοργή
με τα κάλλη της γυρεύει να μας πλανεύει
όταν ξυπνούμε την αυγή.

Μυγδαλιά την ομορφιά σου
όπου στολίζεις του σπιτιού μας την αυλή
την λεπτή την ευωδιά σου
μη μας την πάρεις τόσο γρήγορα καλή.

Τώρα επάνω σ΄ ένα της κλαδάκι
κάθεται και τραγουδεί γλυκά, γλυκά
ένα παιχνιδιάρικο πουλάκι
και της λέει γλυκά και μυστικά.

Δεν βαστούν πολύ τα κάλλη
θα έλθει πάλι η μαύρη βαρυχειμωνιά
και τα φύλλα σου θα ρίξεις
σαν σου τ΄αγγίξει τ΄άγριο χέρι του βοριά.

Μυγδαλιά μου ανθισμένη
όταν σε βλέπω έτσι όμορφα ν΄ανθείς
συλλογίζομαι καημένη πως θα ρθει η ώρα
που κι εσύ θα μαραθείς.


2 σχόλια:

  1. ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ!!!!!
    ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. mphke h anoiksh k mas exeis afhsei 3ekremastous kane kati xaxaxxaxaxaxaxxaxa
    ili

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.