Σάββατο, 28 Απριλίου 2012

Μελισσο...παιχνίδια!

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ

Εκτυπώνετε  την ακόλουθη καρτέλα, στην οποία υπάρχουν σε ζεύγη εικόνες σχετικές με τη ζωή της μέλισσας (μέλισσα, κυψέλη, μελισσοκόμος κ.α.). Την πλαστικοποιείτε και κόβετε ένα ένα τα πλαστικοποιημένα πλέον καρτελάκια. Αραδιάζεται ανακατεμένα τα καρτελάκια με την εικόνα προς τα επάνω και ζητάτε από το παιδί να τα παρατηρήσει προσεκτικά. Έπειτα, γυρίζετε τα καρτελάκια από την ανάποδη και το παιδί καλείται να αναποδογυρίσει ανα δυο τα καρτελάκια που πιστεύει ότι είναι ίδια! Όταν βρει το σωστό ζευγάρι, αφήνει τα καρτελάκια ως έχουν, εάν κάνει λάθος τα αναποδογυρίζει και ξαναπροσπαθεί!


**************

"ΠΟΣΕΣ ΜΕΛΙΣΣΟΥΛΕΣ ΖΟΥΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΥΨΕΛΗ;"


Πρόκειται για ένα παιχνίδι αντιστοίχης αριθμού με ποσότητα!

Εκτυπώνετε και πλαστικοποιείτε τις ακόλουθες κυψέλες, 
όπου κάθε μία έχει πάνω τις από έναν αριθμοί (1-10). 


Εκτυπώνετε δυο φορές την ακόλουθη καρτέλα, στην οποία υπάρχουν μελισσούλες. Συνολικά θα χρειαστούν 55 ίδια καρτελάκια.


Ζητάτε από τα παιδιά να τοποθετήσουν σε κάθε κυψέλή τόσες μελισσούλες όσες υποδεικνύει ο αριθμός που υπάρχει πάνω σε καθε μία. 
Μπορείτε να επεκτείνεται το παιχνίδι με ερωτήσεις όπως: Σε ποια κυψέλη ζουν οι περισσότερες μέλισσες, σε ποια ζουν οι λιγότερες (οι ερωτήσει αυτές μπορούν να γίνουν είτε στο σύνολο των κυψελών, είτε αν απομονώσετε συγκεκριμένες και οι ερωτήσεις αφορούν το συγκεκριμένο τμήμα). Ποια κυψέλη έχει το περισσότερο μέλι, σε ποια κυψέλη κάνουν λιγότερο θόρυβο οι μέλισσες;

***************

"Πώς παράγεται το μέλι;"
(Μια κατασκευή-παιχνίδι για τον κύκλο παραγωγής του μελιού)

Την ακόλουθη κατασκευή μπορεί να την δημιουργήσει κάθε παιδι χωριστά,
 έτσι ώστε να έχει το καθένα τον δικό του "κύκλο παραγωγής μελιού"!

Για αρχή, σχεδιάζετε σε κανσόν χαρτόνι, κατά προτίμηση μελιού χρώματος (το ιδανικό θα ήταν να βρείτε χρωματιστό χαρτόνι με τυπωμένο το σχέδιο της κυψέλης) , το ακόλουθο σχέδιο σε μέγεθος που εσείς προτιμάτε. Αποτελείται από 7 εξάγωνα τα οποία όλα μαζί συνθέτουν ένα μεγαλύτερο.  Έχω επιλέξει αυτό το σχήμα καθώς το εξάγωνο είναι το σχήμα του κελιού όπου ζει η μέλισσα, σήμα κατατεθέν της κυψέλης!

Τις πλευρές που έχω επισημάνει με έντονο μαύρο, της κόβετε, 
ενώ στις πλευρές με κόκκινο κάνετε τσάκιση. Έτσι έχουμε ένα κεντρικό εξάγωνο, το οποίο περιβάλλεται από άλλα έξι.

Ζητάτε από τα παιδιά να χρωματίσουν τις ακόλουθες εικόνες που παρουσιάζουν τα στάδια παραγωγής του μελιού και έπειτα να τις κόψουν. Τους ζητάτε, εφόσον έχουν μάθει για τον κύκλο παραγωγής του μελιού, να βάλουν τις εικόνες σε μια σειρά, έτσι όπως εξελίσσονται τα όσα εικονίζονται. Έπειτα τις κολλούν στην κατασκευή που έχετε δημιουργήσει, με την ακόλουθη σειρά.

Το "μυστικό" της κατασκευής, βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο κλείνει και ανοίγει η κατασκευή, έτσι ώστε να εμφανίζονατι με τη σειρά τα παραπάνω στάδια.
Ας υποθέσουμε ότι οι παραπάνω εικόνες αριθμούνται, τότε η σειρά τους θα είναι η ακόλουθη...


Δείτε πως κλείνει η κατασκευή...

Βρισκόμαστε στο στάδιο όπου έχουμε κολλήσει τα εξάγωνα με την παραπάνω σειρά...

Αρχίζουμε να κλείνουμε ένα ένα τα εξάγωνα προς το κεντρικό!
Διπλώνουμε το εξάγωνο 6 προς το κέντρο και κολλάμε πάνω του ή γράφουμε τον αριθμό 6.

 Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα εξάγωνα...
Διπλώνουμε προς το κέντρο, πάνω από το 6, το εξάγωνο με τον αριθμό 5 και κολλάμε ή γράφουμε πάνω του τον αριθμό 5.

και τα υπόλοιπα...


Κλείνουμε και το τελευταίο εξάγωνο! Γράφουμε επάνω του "Πώς παράγεται το μέλι;"
Πλέον έχουμε ένα εξάγωνο με το μήνυμα επάνω του "Πώς παράγεται το μέλι;"

Ας αρχίσουμε λοιπόν να βλέπουμε τον κύκλο παραγωγής του μελιού!
Ξετυλίγουμε ένα ένα τα εξάγωνα.

********
*********
********
********
********

Τώρα γνωρίζουμε τον κύκλο παραγωγής του μελιού!
 Για να κελείσουμε την κατασκευή μας, ακολουθούμε τα βήματα 6-1 που σας περιέγραψα παραπάνω!

Καλή διασκέδαση!


6 σχόλια:

  1. ΠΕΡΟΧΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΡΙΑ
    ΟΜΟΛΟΓΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΕΙ
    ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΗ
    ΜΠΡΑΒΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΧΙΛΙΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΖΕΣΑΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χίλια μπράβο είναι λίγα!!!Υπέροχο και τόσο χρήσιμο υλικό!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΡΙΑ !!!!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ !!ΠΟΛΛΗ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!
    .ΕΥΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΑ Μ,ΜΕΧΩ ΕΠΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΕΝΤΟΜΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.