Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2012

"Σήμερα έχω αναλάβει να...": Μια πρόταση για πίνακα κατανομής "εργασιών" στην τάξη!

Η υπευθυνότητα είναι ένα χαρακτηριστικό το οποίο καλούμαστε να ενισχύσουμε και να καλλιεργήσουμε στα παιδιά καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Προς αυτό το σκοπό βοηθά κυρίως η ανάθεση "εργασιών" και η υπεύθυνη πραγματοποίησή τους από τα παιδιά. Το να κρεμάει ένα παιδί το μπουφάν του όταν έρχεται στο σχολείο, καθώς και το να τακτοποιεί την τσάντα και τα παπούτσια του, είναι κάτι που πρέπει και μπορεί να κάνει το παιδί από μόνο του, στα πλαίσια της αυτονομίας του και της αυτοεξυπηρέτησής του. Όπως και το να πλύνει το πινέλο του μετά τη χρήση του ή να τοποθετήσει τις εργασίες του στον δικό του ατομικό φάκελο, είναι επίσης δική του προσωπική ευθύνη. 
Για "εργασίες" όπως ο έλεγχος της κατάστασης των βιβλίων της τάξης, το μοίρασμα των εργασιών, το μοίρασμα του εικαστικού υλικού την ώρα της δημιουργίας κ.α., "εργασίες" που αφορούν στο σύνολο του τμήματος, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένας πίνακας κατανομής "εργασιών" της τάξης. Συζητάτε με τα παιδιά την αναγκαιότητα ύπαρξης ενός τέτοιου πίνακα.

 Δημιούργησα μια σειρά από κάρτες (τις εικόνες θα τις βρείτε http://www.mycutegraphics.com/graphics/classroom-job-images.html ) , οι οποίες υπάγονται στην ενότητα με τίτλο "Σήμερα έχω αναλάβει να...". 
 
...συμπληρώσω το ημερολόγιο της τάξης!


 ************
 ...συμπληρώσω τον πίνακα καιρού της τάξης!
...μοιράζω τα υλικά χειροτεχνίας και κατασκευών στους συμμαθητές μου!


***********
...μοιράζω τις εργασίες στους συμμαθητές μου!
...ξύνω τα μολύβια και τις ξυλομπογιές της τάξης!

 
*************
...τακτοποιώ τα καρεκλάκια της τάξης!
...ελέγχω την κατάσταση των βιβλίων της τάξης!


**********
 ...ελέγχω τη λειτουργία του Η/Υ της τάξης!
...είμαι αρχηγός στο τρενάκι της τάξης!


**********
...μετρώ τους συμμαθητές μου στη γραμμή!
...μοιράσω στους συμμαθητές μου το κολατσιό τους!


 ***********
...τοποθετήσω στον κάδο ανακύκλωσης ό,τι άχρηστο ανακυκλώνεται!
...σβήνω τα φώτα της τάξης όταν δεν είναι απαραίτητα!

 
 **********
 ...φροντίσω τα φυτά της τάξης!
...φροντίσω το ψαράκι της τάξης!


**********
...φροντίσω για την καθαριότητα της τάξης!
...καθαρίσω τα τραπεζάκια της τάξης!


 Επιλέγετε αυτές που επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε στην δική σας τάξη! 
Τις εκτυπώνετε, τις πλαστικοποιείτε, τις κόβετε στο περίγραμμά τους μία μία
τις κολλάτε πάνω σε φαρδιά κορδέλα, με την σειρά που προτιμάτε!
 Όπως στο ακόλουθο παράδειγμα!


Για να υποδηλώνεται ποιό παιδί αναλαμβάνει τί, θα χρειαστείτε ξύλινα μανταλάκια και  αστεράκια όπως τα ακόλουθα!


 Εκτυπώνετε τόσα αστεράκια όσα και τα παιδιά της τάξης σας και πάνω σε κάθε αστέρι, τοποθετείτε καρτελάκι με το όνομα του παιδιού. Πλαστικοποιείτε, κόβετε στο περίγραμμα και κολλάτε πάνω σε κάθε μανταλάκι από ένα αστέρι. Είναι προτιμότερο τα μανταλάκια να είναι σχετικά μικρού  μεγέθους έτσι ώστε το αστέρι να καλύπτει το ξύλινο μέρος και να υπάρχει καλύτερο εμφανισιακά αποτέλεσμα.
 Τώρα κάθε παιδί έχει το αστεράκι του! Κάθε μέρα γίνεται κατανομή εκ νέου των "εργασιών" της τάξης, έτσι ώστε να μην κάνουν κάποια παιδιά συνέχεια τις ίδιες "εργασίες". Μπορείτε να προτείνετε στα παιδιά να επιλέξουν εκείνα την "εργασία" που θέλουν να αναλάβουν, εάν όμως υπάρξουν προβλήματα και εντάσεις, την κατανομή θα την κάνετε εσείς.
 Κάθε παιδί, καλείται να αναγνωρίσει το όνομά του ανάμεσα στα αστέρια της τάξης και να τοποθετήσει το αστέρι του στην αντίστοιχη καρτέλα! Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, μπορείτε να έχετε και την φωτογραφία του παιδιού πάνω στο αστεράκι και στην πορεία που θα μπορεί να αναγνωρίζει το όνομά του, να την αφαιρέσετε.

 Ελπίζω να σας βοηθήσει η πρότασή μου!
  

15 σχόλια:

  1. ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΙΔΕΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ . ΤΗ ΚΡΑΤΩ ΣΙΓΟΥΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφο υλικό Μαρία. Τέλεια και η εικονογράφηση. Ευχαριστούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΜΑΡΙΝΑ! ΠΡΑΓΜΑΤΙ, Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΟΠΟΥ ΒΡΗΚΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΣΚΕΤΟ ΧΡΥΣΩΡΥΧΕΙΟ!!!!

      Διαγραφή
  3. Εξαιρετική εικόνα και εξαιρετικές εικόνες! Σ'ευχαριστώ πολύ! Θα το ετοιμάσω για τις επόμενες ημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΤΡΙΑΔΑ! ΘΑ ΧΑΡΩ ΠΟΛΥ ΑΝ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΕΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΩ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΠΛΕΟΝ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ!

      Διαγραφή
  4. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ Η ΙΔΕΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΕΣ ΟΙ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΣΟΥ, ΜΑΡΙΑ, ΟΠΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΜΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ! ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΣΟΥ ΦΑΝΟΥΝ ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ!

      Διαγραφή
  5. Μαράκι μπράβο!!!πολύ όμορφη η ιδέα σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΕΛΕΙΑΑΑΑΑ ΟΛΑΑΑΑΑ!!!!! Πολύ όμορφη ιδέα και πολύ χρήσιμη μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φανταστική ιδέα! Μπράβο Μαρία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εξαιρετική η δουλειά σου! Μπράβο! Να ρωτήσω πού βρήκες την ελληνική αυτή γραμματοσειρά;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΜΑΤΙΝΑ! Η ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑ ΣΤΙΣ ΚΑΡΤΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΛΕΓΕΤΑΙ PF Armonia!

      Διαγραφή
  9. Καταπληκτική δουλειά μπράβο! Σίγουρα θα μπει στην τάξη μου! Αλλά αυτή τη γραμματοσειρά που τη βρήκες;Δε τη βρίσκω με τίποτα.Λίγη βοήθεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.